Het Historisch Tijdschrift van de historische vereniging voor de IJsseldelta Jan van Arkel is geheel vernieuwd. Op 20 maart wordt het blad in De Stadskazerne gepresenteerd met een dubbeldikke special over de Tweede Wereldoorlog in Kampen. Het blad wordt dan aangeboden aan burgemeester Koelewijn.

Het ‘HT’ is heeft een geheel nieuwe vormgeving, is A4-formaat en fullcolour geworden. De WO2-special telt maar liefst 80 pagina’s, 40 pagina’s meer dan normaal. ‘We brengen bijzondere en verrassende lees- en kijkverhalen van gebeurtenissen van toen. Met een aantal foto’s die zelden te zien zijn geweest’, aldus coördinator vernieuwing en van de special Herman Broers.
Het tijdschrift van de vereniging is in een extra hoge oplage gedrukt voor aanvullende vrije verkoop. ‘Wij denken dat dit bewaarnummer een groter publiek verdient dan alleen onze leden. Het is een hele bijzondere uitgave geworden’, aldus Broers.

Leden van HV Jan van Arkel krijgen het blad als gebruikelijk toegestuurd. Niet-leden kunnen het blad aanschaffen bij de oorlogsexpositie ‘Alle waarden draaien om, Kampen bezet en bevrijd 1940-1945’ in De Stadskazerne die loopt van 20 maart tot 30 mei. Tevens verkrijgbaar bij The Read Shop Bos in de Oudestraat en op enkele andere plekken. Het blad kost 5,- euro. Wie lid wordt van Jan van Arkel tijdens de expositieperiode krijgt het blad gratis.

Fotobijschrift:
Een originele kleurenfoto van de Kamper brug op 24 april 1941 staat op het omslag van het geheel vernieuwde Historisch Tijdschrift van HV Jan van Arkel. (foto: Beeldbank WO2 – NIOD – DiaArchief Mr. A. Hustinx, vormgeving: Peter Slager / Bureau Garage)

Privacy statement - Algemene voorwaarden

Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Partners. Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden. Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site. Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media